Kalbimin Tek Sahibi || Jo Beverley [Kitap Yorum]

20 Tem 2013



          Orijinal Adı: The Lord of My Heart
          Edisyonu: Kalbimin Tek Sahibi
          Bağlı Olduğu Seri:
          Yayınevi: Artemis Yayınları
          Yazar: Jo Beverley
          Türü: Historical Romance, Orta Çağ, Tarihi, Romantizm
          GR Puanı: 3,81
     
          İnceleme Linkleri: Goodreads||Amazon
Medeleine de  la Haute Vironge, unvanını ve malikanesini yok olmaktan kurtarmak için,  Kral William’ın önerdiği üç lorddan biriyle evlenmeye mecburdur.Kader, manastırda büyümüş bu güzelliği, içlerinden en tehlikeli olanını kollarına atıverdi.Medeleine bu büyüleyici ve heyecan verici yabancıyı arzuluyor, ancak bir taraftan da ondan korkuyordu.
Ailesine duyduğu sadakat ve krala duyduğu bağlılık arasında kalan yakışıklı Aimery de Gillard ise, halkına yardım için yaşayan genç bir adamdı ve Altın Geyik adıyla, tekin olmayan ormanlık bölgelerde gizli işler için dolaşırdı.Kendisiyle evlenme onuruna erişecek genç ve güzel kadın onun bu sırrından şüphelenince hayatı ve amacı tehlikeye girdi.Yine de bu asil kalp, karşısındaki güvensizlikle günçlenip Medeleine’in hassas masumiyetine tutku ile bağlanacaktı.


Kesinlikle okumakta geç-hem de ne geç- kaldığım bir kitaptı. Üzülerek söylüyorum ki, tedarik ettikten sonra bile elim gitmedi kitaba bir türlü. Sanırım bunda kapağı ve konusunun basitliğinin etkisi çok.Arka kapağını okuyunca okuduğum kitaplardan pek farkı yok gibi geldi ama yazarın kalemi diğer kitaplara göre farkını göstermiş.
Aslında orta çağ romanlarını o kadar çok sevmem. Konunun içinde fazlasıyla tarih barındırınca sıkıyorlar.Fakat bu yazar dozunda kullanmanın yanı sıra anlatımını da sıkmayacak şekilde ayarlamış.Bu sayede okurken sıkıldım diyebileceğim bir husus söz konusu değil. Kitapla ilgili tek sıkıntım başlarında gelişen olayların-güzel de olsa- evlenme süreçlerini çok uzun tutması oldu. Bir ara evlenmeleri 260'ı falan bulunca konun geri kalanından nasıl bir şey çıkacağından korktum ama beklediğimden iyi bir kurguyla yazar kitabı çok güzel sonlandırmış.Uzun lafın kısası tavsiye edilir arkadaş! Oku bunu :D

Konusuna değinecek olursam, kımızın Medeleine annesinin isteği üzerine küçükken manastıra katılan ama içinde oraya ait olmadığını bildiği için sürekli yemin etmekten kaçınan bir genç hanım. Ailesininde o sıralarda unvanı olmadığı için babası ve abisi Kral William'ın tahta geçmesiyle ona destek verirlerken ölüler. Bu sırada William kızımızın ailesin hem bir unvan hem de bir mülk bırakır ardında da sevgili Medeleine'in yıllardır beklediği kurtuluş ayağına gelir. Kral William kızımızı manastırdan çıkarıp 3 birbirinden kuvvetli savaş lordunun önüne atar. Medeleine'e ise tek bir seçenek kalır. Aralarından kendisinden nefret bile etse topraklarına yardımcı olacak Aimery de Gillard'la evlenmek !

"Medeleine âşıktı. Başlangıçta sırf hoşluk olsun diye ona 'kalbimin efendisi' demişti ama şimdi yürekten söylüyordu."


Aimery ise Altın Geyik lakabıyla anılan Baddersley'deki halkı Medeleine'in amcasının yaptıklarına ve Norman'ların kötülüklerine karşı korur. Bu sıralarda da Medeleine'in büyüsüne kapılır ama onun halka zulüm ettiğini öğrendiğinde ise kendisini ona karşı korur.Fakat Kral William onu, bu masum ama halka zulüm eden kadınla evlenmek zorunda kalınca tüm işler arap saçına döner.Zira kızdan ölesiye nefret ederken onunla evlenmek nasıl bir çelişkidir siz düşünün artık!

"Sizin için bir ceviz kırmamı ister misiniz, Leydi Madeleine?""Kafanızda kırabilirsiniz, efendim!" 

Aimery kendisini kızımıza karşı korur ama Medeleine kocasına abayı yakar. Birbirlerini yerler sonra güvenler kurulur ve kızmız kocasına büyük bir aşkla bağlanır.Geriye kalan kocasını kendisine bağlayacak sadakati göstermek ! Gidişat olarak çok güzel bir kitaptı. Kesin tavsiye ediyorum. Oldukça keyif alarak okudum. Yorum yazmam bile zaman aldı kitabı nasıl tavsiye etsem diye. Beğendiğim kitaplarda yorum yazarken çok teraddütlerim oluyor. Benim nazarımda güzel kitaplar, "Okunmaz, hissedilir." o yüzden de nasıl anlatacağımı pek bilemiyorum. güzel bir dönem kitabıydı. Devamı çıkmalı !






2 yorum:

  1. Ben çok eğlenmiştim bu kitapta.. Kızın teyzesi ile eniştesine uyuz olmuştum. Ayrıca kuzeni var birde..:( Altın geyik başkaydı ya..:)

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok keyif alarak okudum. Hatta beklentilerimin bu kadar üstünde çıkması beni çok şaşırttı. Geri planda kalmış mükemmel kitaplardan.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim.

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS