Kadekaki Yakusoku || [Harlequin] Manga Tanıtım

30 Tem 2013

Orjinal Adı: Kaddekaki Yakusoku
İngilizce Adı: Lord Calthorpe's Promise
Türkçe Adı: Lord Calthorpe'un Sözü
Manga-ka:Ogata Rin
Yazar:Sylvia Andrew
Türü: Historical Romance, Aşk, Drama
Cilt Sayısı: 2
Bölüm Sayısı: 6
Statü: Tamamlanmış.
Çeviri Durumu: Bilinmiyor

Katherine Payne, ailesinden sağ kalan tek kişi olan erkek kardeşi Tom'un ordudan dönüş haberini beklerken, kardeşinin ölüm haberinin gelmesiyle tüm hayatı değişir.Kimsesiz kaldığı için amcası Katherine'in tüm mal varlığı üzerinde hak talep ederek kızımızın evine yerleşip ona hayatı zehir ederler. Lord Adam Calthorpe, Waterloo Savaşı'nda kaybettiği askerlerinden Tom Payne ölmeden önce bir söz vermiştir. Kendisine birşey olursa kız kardşei Katherine'i koruyacaktır.



Uzun zamandır manga okumuyordum. Geçenlerde bu harlequin uyarlarması olan mangaya başladım ama bir türlü bitiremedim. Okuma isteğim olmadığı için manga elimde süründü biraz.Sonunda bu gece artık bitsin dedim ve direne direne bitiridm. Bitirince de, aslında okuma hevesimden değil de manganın ağır gidişatından kaynaklandığını anladım.Aslında mangamızın güzel bir konusu var ama gidişatta problem olmuş. Yazar biraz ağır işlemiş konuyu bu da sıktı beni.Yoksa manga güzeldi.Tek sorun aşkı yeterince hissettirememesi ve çok gereksiz uzaması.One Shot mangaları hiç sevmeme ama şu manga için , "Keşke one shot yapsalarmış." dedim.(Bu arada One Shot, tek cilt kısa ve hızlı bir şekilde konuya girip biten mangalardır)


Konusuna gelirsek;

Katherine Payne, 21 yaşında ordudaki abisinden başka kimsesi olmayan bir genç leydidir. Abisi ordudayken kendisi de aile malikânelerinde uşaklarıyla ve yardımcısıyla yaşamaktadır. Ta ki, bir gün abisinin ölüm haberini alana dek...

Lord Adam Calthorpe, eski bir gönül yarasından kaçmak için orduya katılmuş ve sonra üst rütbelere geldikçe kendisini orduya adamış bir bir binbaşıdır.Waterloo Savaşı'nda kendi kumandası altındaki orduya mensup hem en yakın dostu hem de kendi askeri Tom Payne'i kaybeder. Tom ölmeden önce binbaşısı Adam'dan son bir şey rica eder. Kimsesiz kalan kız kardeşi Katherine'i koruması !



Tom'un ölümü kızımız için tam bir çıkmaz olur zira manganın türü historical romance olduğu için 1800 yıllarda belirli kurallar vardır ve bir genç leydinin ailesinden hiçbir erkek sağ kalmadığında kendisi evli değil ise tüm mal varlığı aileye en yakın erkeğe geçer. Ve Katherine'in de tam olarak başına gelen bu olur. Tom'un öldüğünü haber alan akbaba misali amcası hemen Kat'in başına üşüşür ve ailesiyle beraber kızımızın evine yerleşir. Eve yerleşmeyi bırakın bir de kızı kendi evinde hizmetçi durumuna getirirler. Öyle ki, zaten amcasını kıza katlanamadığı çok bariz belliyken bir de yengesi olacak cadaloz ve onun kızıyla uğraşır. Daha ilk bölümde eve adım attıkları anda yengesi olacak çirkef, nasıl bir pislik olduğunu Kat'in kuzeni olan ve Katherine'le aynı ismi taşıyan  kendi kızı Katherine'in Kat'e ait her şey üzerinde hak talep etmesine müsaade etmesiyle kendisini belli eder.Sadece o da değil bir de kızı kendilerine hizmetçi edip resmen kıza işkence etmeye başlıyorlar.
Aslında burada tüm suç Kat'in zira çok alttan alan bir kız. Ama dönemi göz önümüze alırsak da yapabileceği bir şey yok. Yine de onun gibi asi doğası olan bir kızın bunlara pabuç bırakması çok saçma geldi bana. Neyse.

Gel gelelim kızımız böyle dört aya yakın bir süre geçiriyor ve dayanıyor, dayanabildiği kadar. Ama bu dört ay içerisinde Tom'un ölüm haberini aldığında kendisine yardım edebileceğine dair verilen bilgiye inanarak Lord Calthorpe'a iki tane mektup yazar ve umutla bir kurtuluş bekler.Bu sürede de dört aya yakın böyle bir işkence çeker.

Adam ise  Tom'a verdiği sözü çok geç de olsa anımsar ve Katherine'i uzaktan da olsa bir kez görmeye en azından yardıma ihtiyacı var mı öğrenmeye karar verince annesiyle beraber yola koyulurlar. Tabi Kat dört ay sonra gelen yardımı öyle bir öfkeyle karşılar ki Adam o anda verdiği söze resmen lanet eder. Ama annesi Katherine'in yaşadıklarına çok üzülür ve Adam'dan onu ikna etmesini, kendileriyle beraber Londra'ya gelmesini ister.Bu raddeden sonrası ise kızımıza uygun bir damat bulabilmek için onu tam bir Leydi haline getirmekle geçiyor. Bayan Calthorpe, Kat ve Adam'ın arasını yapmaya çalışırken geçmişten gelen bir aşk bütün işleri bozuyor.

Sonlarına kadar aslında pek de beğenmedim ama sonu çok güzeldi. Zira kızımız erkek kuzeni Walter denen mahlukun tecavüzünden kaçayım derken bir kuyuya düşüyor ve kendisini birileri kurtarmaya gelene dek ise tek dilediği şey; "Onu bir keaz daha görmek istiyorum." oluyor. Ve Adam'ın onu kuyuda gördüğü anla benim mangaya , "İşte bu!" dediğim an bir oluyor :D
Aslında iyi bir mangaydı ama işte gidişattan biraz kaybetmiş. Yoksa konusunu beğendim.Kısa mangalar seviyorsanız denemenizi öneririm. Farklı bir tadı var. =))


MY RATING: 3,5




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim.

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS