Frigid || J.Lynn / Jennifer L.Armentrout [Yorum]

30 Tem 2013



                                       
Orijinal Adı: Frigid
Bağlı Olduğu Seri: Frigid #1
Dili: İngilizce
Yazar: Jennifer L.Armentrout (J.Lynn)
Türü:New Adult, Yeni Yetişkin, Romantizm
Goodreads Puanı: 3,94

İnceleme Linkleri : Goodreads || Amazon
Yirmi bir yaşındaki Sydney için Kyler’a âşık olmak yeni bir şey değildir. Kyler onu okul bahçesinde düşürdüğünden ve Sydney ona çamurdan pasta yedirdiği zamanlardan beri birbirlerinin en iyi arkadaşı olmuşlardı. Bir yerde,  yıllar içerisinde Sydney ona abayı yakmıştı hem de çok ciddi bir şekilde.  Buradaki büyük problem ne miydi ? Kyler  bir erkek fahişeydi.O asla bir kızla birkaç geceden fazla vakit geçirmezdi ve üniversitedeki son yıllarında Syd ona âşkını itiraf edip dostluklarını riske atmak istemiyordu.
Kyler, Sydney’i her zaman kendi ulaşamayacağı kadar yükseklere koymuştu. Kayler’a göre, Sydney mükemmeldi ve her şeydi.Ama ona karşı hissettiği duyguları her zaman gizliydi veya başka bir kadına yönelikti. Sonuçta Kyler daima yanlış yollarda gezen bir çocuk ve Sydney’de onun asla sahip olamayacağı bir kız olacaktı.
Ama her ikisi de büyük ve gösterişli bir kayak merkezinde mahsur kaldıklarında,  birbirlerine karşı duydukları ateşli duyguların yüzeye çıkmasına hiçbir şey engel olamayacaktı. Dostluklarının büyüsü bu durumda ayakta tutabilirler mi ? Daha da iyisi, onlar bütün bu olanlarda ayakta durabilir mi? Çünkü kar yağarken, birisi onları izliyordu ve bu kayak gezisi birçok yönden hayatı değiştirebilirdi.


Off! Nihayet bu kitabı da bitirdim. Yorumu yarın yapacaktım ama hazır görselleri ayarlamışlarken aradan çıksın dedim. Öncelikle kitap tanıtım ve trailer incelemek isterseniz;Frigid|| Jennifer L.Armentrout [Kapak&Tanıtım Videosu]
Kitaptan alıntılar incelemek için ise;Frigid||Jennifer L.Armentrout[Alıntılar] 
Konularını inceliyorsunuz. Daha sonra da kitabın yorumunu bu yazının devamında okuyorsunuz =))



Kitabımız iki çocukluk arkadaşı ve onların küçüklükten beri içlerinde tuttukları aşkın gün yüzüne çıkması etrafında cereyan ediyor. Kitabı genel olarak beğendim.Ama öyle çok da şaşırtıcı bir konusu yoktu bana göre.Ama yazarın kalemi kitaba bakış açınızı değiştirir o bir gerçek. Başlardan klasik gidişat olduğu için pek fazla bir beklentim yoktu kitaptan.Hatta arka kapak konusundan da anlayacağınız üzere kayak merkezinde mahsur kaldıkları andan itibaren gelişecek olaylar çiftimizin fiziksel çekimleri üzerine kurulu. Ama yazarın bu kısımda konuya kattığı küçük bir gizemle kitap değişik bir tat vermeye başlıyor. En azından benim için oradan sonra açıldı.


Kyler ve Sydney birbirlerini küçüklükten beri tanıyan yakın iki arkadaşlar. Syd ve Ky okul bahçesinde yaşadıkları bir çocukluk kavgasından sonra birbirlerine bağlanmış ve her daim birbirlerinin en yakın arkadaşı, sırdaşı,ailesi vs olmuşlar. Syd, çalışkan ama görünmez tiplerden iken Ky, daha çok tembel ama okulun çekici çapkınlarından diyebiliriz.Öyle ki adamımızın elden geçirmediği kız kalmamış. Okulda veyahut okul dışında çekici yakışıklılığıyla tüm kızları kendine bağlayıp istediği gibi gönül eğlendiren birisi. Ama Ky için hiçbir kız bir geceden fazla bir değere sahip değildir. Kızlarla bir gece geçirdikten sonra hiçbiriyle bir bağlantısı kalmaz. Syd ise hayatında bir kere birinin kendisine yaklaşmasına izin vermiş ama sonu hüsranla bitince kendisini geleceğine indekslemiş bir genç kız.Hem geleceğine hem de kalbindeki tek insana.. O kendisini fark etmese bile..

"Her zaman Kyler Quinn'e âşıktım."-Sydney

Ama çiftimizin -ki özelilkle de Syd'in- birbirlerine içten içe besledikleri fakat geri plana attıkları bazı duygular vardır. Ky, Syd'i kendisi için erişilmez hatta kendisinden daha iyilerine lâyık görürken, Syd, Ky'a delicesine âşık ama dostluklarını da bozmaya cesaret edemediği için bunu itiraf edemeyecek kadar da korkaktır.Ve onun başka kadınlarla birlikteliğini gördükçe içten içe ölür ama yine de Ky'ın dostluğunu kaybetmeyi göze alamaz.İkiside birbirleri için daha iyilerini düşünerek kendilerini görünmez bir engellle kısıtlarlar.

"Sydney benim için her şeydi." - Kyler Quinn

Gel gelelim, üniversitenin son senesinde çiftimiz mezun olmadan önce birkaç arkadaşla beraber kısa bir kaçamak yapmak isterler.Bunun içinde her sene gittikleri bir kayak merkezine gitmeye karar verirler.Ama Ky ve Syd ekipten önce yola çıkınca fırtınanın şiddetini artırması yüzünden kayak merkezinde mahsur kalırlar ve kitap işte bundan sonra başlar.

Bundan sonrası klasik birbirini fark etmek hikâyesi şeklinde cereyan ediyor. Açıkçası zaten mahsur kaldıkları andan itibaren başka birşey beklemiyordum ama yazar o kısımda çiftimizi bir bilinmezle karşı karşıya bıırakınca kitabın gidişatı da çok güzel değişmiş oluyor. Ky ve Syd mahsur kaldıkları kayak merkezindeki evlerinde çeşitli sabote durumlarına uğrarlar hatta bu iş bir gece ciddi bir duruma bile biner. Birisi eve ateş eder. İkisi de ondan sonraki anlarını diken üstünde geçirirler. Aslında yazar bu kısımları kısa tutmuş, bakın işte ona bozuldum. Zira saldırı ve saboteler 2-3 kez ancak oluyor. Gerisinde çiftimizin yakınlaşması var. Bu gizemli saldırıları biraz daha uzun tutsa fena olmazdı bence.Çünkü kitaba farklı bir bakış veriyordu. Bir de Ky'ın düşünceleri mevzusu var. Syd'inkiler bir sayfa çıkarsa Ky'ınkiler olsa olsa yarım sayfadır. Ky'ın düşüncelerinin biraz daha uzun olmamsını isterdim. Daha etkileyici olurdu bence.Neyse. Yine de kitabın -özellikle- sonu çok güzeldi. Hele bu saldırıları kimin yaptığı veyahut neden yaptığı bağlaması beni çok etkiledi. Güzel sonlandırmış yazar.


Karakterlerin birbirlerini fark etmeleri, içlerinde biriktirdikleri aşkın gün yüzüne çıkması ve sonundaki Ky ve Syd'in birbirlerine itirafları çok güzeldi.

Favori Alıntım;



"Ben seni tüm hayatım boyunca sevdim," dedi, gözlerini gözlerime kilitleyerek. "Ve eğer bana izin verirsen hayatımın geri kalanı boyunca da seni seveceğim, Syd." -Kyler Quinn




MY RATING:



Frigid|| J.Lynn
Frigid|| J.Lynn


24 yorum:

  1. waowww! güzel bir kitaba benziyor (:

    YanıtlaSil
  2. Güzel kitap aslında canım. Beğendim ama eksikleri de var gibi geldi bana. Yakında edisyonu çıkacak, bilgin olsun :))

    YanıtlaSil
  3. eee sen nasıl okudun o zaman :)

    YanıtlaSil
  4. Meeeh! Tatlı Bela çakması yapmış sevmedim =/ Zaten yazar güzel yazıyor ama konuları başka kitaplardan alıyor. Kendisi bir konu bulsa hepimiz rahatlayacağız =D

    YanıtlaSil
  5. Katılıyorum. Biraz irdelese(k)m Lux'un da kökenini bulurum da uğraşmak istemiyorum. Onu da birinden aldığında şüphelenmeye başladım zira. :D

    YanıtlaSil
  6. Onun kökeni Twilight ya =D Çok bariz bence

    YanıtlaSil
  7. online okudun o zaman...
    bana da gönder ben de okiyim ^^ please ^^

    YanıtlaSil
  8. süpersin sevimli ^^
    asliminho@gmail.com

    YanıtlaSil
  9. ebru mailine cevap yazdım aldın mı?

    YanıtlaSil
  10. Canim benim emailm adresim de minayagmur@ hotmail.com bana da atarsan super olur :))

    YanıtlaSil
  11. En yakın arkadaşım bir Twilight hayranı hatta öyle bir hayranki neredeyse her kelimesini ezbere biliyor bilmediği bir şeyin olmadığını düşünmüyorum :) Lakin sonra en sevdiği seride Lux'tur.Ve Melancholy bu yorumunu kendi aramızdada tartıştık ve Lux serisiyle Twilight arasında hiç bir benzerlik göremedik :( Belki aşk bakımından benzeyebilir ama uzaylılarla vampirlerin pek alakası yok bence... Ayrıca biliyorsunuzdur bu konuyu yazar değil menejeri bulmuş sanırım (uzaylıları).Ve Jenn de bunu duyduğunda kahkahalarla gülmüş.Yani ben bu konunun alıntı olduğunu düşünmüyorum ama elbette aşk konusunda çok benzerlik olabilir ama hangi kitapta yok ki? :D

    YanıtlaSil
  12. Origin'i okumuş birisi olarak; Lux Serisini çok seviyorum. Hatta şu son iki kitapta bayıldım seriye. Fakat Origin'de bir sahne vardı. Origin'in ne olduğunu açıkladıkları bir sahne. Orada gözümün önüne Twilight'dan bir sahne ilişmişti. Belki çok fazla benzerlik sözünü duyduğumdan öyle hissettim belki de benzediği için ama gözümün önüne kesinlikle Twilight geldi. Spoiler olmasa sahneyi de söylerdim ama çokm ağır spoiler oluyor :D

    YanıtlaSil
  13. Öncelikle konuyu yanlış yerden ele almışsınız. Vampir - uzaylı tabii ki de aynı şey değildir. Benim kastım kurgu ve karakter benzerliğidir. Obsidiyen, Twilight etkisiyle yazılmış diğer pek çok genç yetişkin serinin içinde belkide en başarılısıdır. Kitap baştan sona aynı gitmemekle birlikte bir yerden sonra Twilight'dan kopmuştur. Seriyi ben de çok seviyorum hatta Twilight serisinden çok daha başarılı buluyorum. Ancak yazarın uzaylı fikrini bulması için yaptığınız araştırmayı bu benzerlik konusunda da yaparsanız bu konuda yalnız olmadığımı anlarsınız. Kitabı okuyalı çok oldu. Ama aklıma gelen bir kaç benzerlikten bahsedeyim madem. Katy ve Daemon'un ilk karşılaşmalarında pek iyi bir başlangıç yapmamaları, nefretle başlayan ilişkileri ilk örneğim olabilir. Daemon'un yakışıklı ve gizemli oluşu, Katy'den uzak duramayışı ama kızı her seferinde kendinden uzaklaştırmaya ve kırmaya çabalayışı, Dee'nin aşırı arkadaş canlısı ve deli dolu yanının Alice'e olan benzerliği. Dee'nin Katy ile yakın arkadaş olmak için gösterdiği çaba. Daemon ve diğer uzaylıların hep birlikte olmaları ve insanlardan uzak durmaları... Daha da saymalı mıyım? Daemon'un Katy'i kurtarması ve bunları Katy sanki deliymiş ve olağan dışı bir şey olmamış gibi göstermeye çalışması? Kitap birebir aynı değil. Sonrasında dediğim gibi çok değişiyor anca yazar Twilight'dan etkilenmiştir. Diğer 545241568 yazarın etkilendiği gibi.

    YanıtlaSil
  14. Anladım senin ne demek istediğini :) Elbette bende onları fark etmedim değil o konular benziyor ama evet dediğin gib tüm kitap benzemiyor.Fakat bu sadece lux serisine yada bir kaç başka seriye yapılan bir şey değil.Benim hoşuma gitmeyende bu kısmı işte.Neredeyse tüm kitaplardaki aşk konuları aynı.Başta nefret sonrasında yakınlaşmalar aynı lux ve twilight tada olduğu gibi ama insanlar twilight tan öncede vampirlerle ilgili bir çok kitap yazmışlar ve ben 1950 veya 60 larda yapılan yabancı vampir filmleri bile izlemiştim bir keresinde yani demek istediğim vampirler yada tüm bu özelliklerini onlara kazandıran stephanie meyer değilki :( elbette harika bir kitap yazdı onda hemfikiriz ama vampirlere bilinmeyenin dışında bir şey kattığını hiç duymadım.Ama yanılıyorsam lütfen beni bilgilendirin.

    YanıtlaSil
  15. Okumadım malesef :( Çıksa da hepimiz rahatlasak.Bilmiyorum haklı olabilirsiniz.Bir çok kitapta herşey aynı artık yazarlar konu bulamıyor ben onu anladım.

    YanıtlaSil
  16. bağlı olduğu seri derken bir serinin ilk kitabı mı gerçekten? yoksa tek kitap mı?

    YanıtlaSil
  17. Evet canım seri bu. Frigid -Aşkta duyguguzluk, geri durma yaşayanların olduğu- serisinin ilk kitabı =)))

    YanıtlaSil
  18. diğer kitapta da aynı karekterler mi var o zaman,yoksa başka bir hikaye mi olcak?

    YanıtlaSil
  19. bu kitap turkıyeye daha gelmedi dimi?

    YanıtlaSil
  20. bu kitap türkiyede var mı

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim.

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS