Beni Seç ~ Kiera CASS || YORUM

9 Mar 2013


ÖN OKUMASI İÇİN: BENİ SEÇ

****

BENİ SEÇ || Kiera CASS

Sonunda The Selection, yani ülkemizde bize kavuşturulan adıyla Beni Seç'i de okudum.Kitap yurt dışında ses getirdiği için ülkemizde birçok okurun - tabii benim de :)- çıkmasını sabırsızlıkla beklediği bir serinin ilk kitabıydı. Dex Yayınları her zamanki gibi yine gerçekten okunası bir kitapla karşımızda..

Öncelikle âşık olunası karakterler haremimin yeni gözdesi olan MAXON için bir ; "HELL YEAHHHH !" demek istiyorum. Adam king be ! Cidden king yani. Ben Aspen'i daha çok seveceğimi sanarken Maxon'ın tavırlarını görünce "Benim adamım bu!" dedim.

Neyse. Gelelim yoruma..
Kitap kurgusu bakımından benim için mükemmeldi ! Gerçekten okurken çok keyif aldım ve su gibi akıp gitti.Ama yazarın neden bu kadar yüzeysel anlattığını da merak ettim.Çünkü bazı kısımlarda "Keşke buraları daha detaya dökseydi." dediğim yerler oldu.
Misal ; kızlar arası bir çekişmeye ve sıkı bir sabotaja hayır demezdim.Aksine daha da meraklanırdım. Zira kitabın içinde böyle ucundan değinilmiş bi' kısım vardı. America'nın rakiplerinde dişli Celeste kızımızın elbisesini yırtarak onu saf dışı etmeye çalıştı. Tabi boşa bir çabaydı o ayrı mesele :D
Yine de o kısımlarda "işte böyle bir iki sahne daha lazım," dedim.
Tabi bunun kitabın daha meraklandıracağı gibi bir düşüncenin de kafamda yer etmesinde kaynaklanmış olması mümkün.Sonra biraz da Açıklık Oyunları vari bir izlenim edindiğim için belki de daha hareketli olmasını istedim.. Neyse.
Başlarda Aspen'le olan kısımlar biraz durgun ama eğlenceli gelmişti fakat ne zaman America saraya yerleşti ve prensimiz Maxon'la karşılaştı işte o zaman gerçekten kitap su gibi akmaya başladı. Çünkü çiftimiz - özellikle de Mer- ne zaman bir araya gelseler küçük bir ağız dalaşına giriyorlar.
Hele bir yer vardı özellikle orayı unutamayacağım. :D Her neyse.

İşte güzel bir diyalog. :))
"Sence," diye sordu Maxon, "Sana hâlâ 'tatlım' diyebilir miyim?"
"Hiç şansın yok," diye fısıldadım.
"Denemeye devam edeceğim. Vazgeçmek doğamda yok."

Konumuza değinirsek;
America'nın amacı hiç katılmak istemediği bu Seçim'e bulaştıktan sonra ailesine gerekli katkıyı sonra da , kendi tabiriyle prensin "kıçına" tekmeyi basmasını sağlamak olacaktı. Ki bu kısmı Maxon'ın suratına söylemesiyle yıktı beni..
Amma velaki işler umduğu gibi gitmez ve kendisini prense arkadaş olarak bulur. Gerçi kızım bu kısımlarda salak olduğunu düşündüğüm yerlerde olmadı desem yalan olur. Çocuğun buna tölerans tanıdığını geri zekalı bile anlar ama bu ya görmemezlikten geliyor ya da Aspen'i  unutamadığı için salağa yatıyor. :D
Aspen demişken ondan da bahsetmemek olmaz. Kendisi kızımızın ilk -ve tek- aşkı ya da  Mer öyle olduğuna inanıyor demek daha doğru olacak.Aspen'in tek sevdiğim tarafı kıza "Mer" diyerek beni büyük bir zahmetten kurtarması.Zira America ismini bir türlü benimseyemedim. Gerçi kitapta ismin nedeni açıklanıyor ama..
Sonra kitabın en beğendiğim kısmı sınıf ayırımları oldu. Ve daha da önemlisi Mer'in bunu Mexon'a anlattığı bi' kısım. Sınıfların bile kendi içinde sınıflara ayrılması insanların Illéa'da -tabiri caizse- adamına göre muamele görmesi çok değişik geldi.
1-2-3-4 sınıflarına mensup biriyseniz gerçekten değer görüyorsunuz ama eğer 5'in altındaysanız vay halinize demek yeridir..Sadece bu da değil. İşçi sınıf olan 6'lar bile kendi içlerinde aldıkları göreve göre sınıflandırılıp saygı görüyorlar.

Kitabı beğendim ama küçük bir eleştirim de yok değil. Dilini çok basit buldum. Anlatımı yüzeysel olduğu için de olabilir. Daha detaylı olsaydı belki bu kısımdaki görüşüm değişebilirdi fakat şu an için yazarın dilinin basit olduğunu söylemek istiyorum. Tabi ilk kitaptan konuya girmek istememiş de olması mümkün..

Konu bakımında güzel kitaptı.Kesinlikle okuyun.Açıkçası dizisini büyük bir merakla bekliyorum. Dizi/Film uyarlamalarında kitaptan kopulmasını sevmesem de bu kitap için ilginç olabilir. :D

MY RATING: 4,5





6 yorum:

  1. kitabı aldım kızım okudum abartmayım 1 günde bitirdi
    ama sonucundan bir şey anlamamış seri mi olacak sen bilirsin
    ben daha okumadım

    YanıtlaSil
  2. Evet canım seri. İkinci kitabı Elit olacak. Yakında çıkar diye umuyorum. Kitabın sonunda yazar merak mı dersin , atraksiyon mu nedir. Resmen yarım gibi bırakmış ama güzel kitaptı. :D

    YanıtlaSil
  3. kitap ilgi çekici bir o kadar da farklıydı üslup'u çok güzeldi yorumda ayrıntılı olmuş kitabın ikincisini sabırsızlıkla bekliyorum

    YanıtlaSil
  4. The Elite'in çeviride olduğunu söyledi yayın evi. Yakın zamanda çıkacak inşallah :D Konusuna bu linkten göz atabilirsin.
    http://otakuandbookworm.blogspot.com/2013/04/the-elite-kitap-tantm.html

    YanıtlaSil
  5. hahahaha çok eğlenceli bir yazı olmuş, ellerine sağlık. Team Maxon!! :D

    YanıtlaSil
  6. Ahahah! Teşekkürler. Maxon iyi gidiyor ama sonunda yazar O yada Bu demedi. Merak ediyorum ikinciyi. :D

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederim.

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS