OBSIDIYEN || JENNIFER L. ARMENTROUT

13 Oca 2013


OBSIDIYEN || JENNIFER L. ARMENTROUT

''Bir ÖKÜZ gördüm sankim. Ve gördüğüm en huysuz, aynı zamanda da en çekici öküzdü galiba.. :))''

Ne kitapmış yahu, bu kadar dolu dolu ve akıcı olacağını hiç düşünmemiştim.Yapılan yorumların abartı olduğunu düşünürken, şimdi kendim nasıl ballandırarak anlatacağım resmen onu derdine düştüm. Açıkçası uzun bi' süredir doğru düzgün fantastik okumuyordum Obsidiyen resmen imdadıma yetişti. Ne kadar güzel bir kitap olduğunu sürekli vurgulamak için deli bir istek yatıyor içimde.. Bir solukta okuyup bitirdiğim yetmezmiş gibi ikincisi içinde deli gibi bir meraka kapıldım.

Yazarın bu kitapla neden böylesine adından bahsettirdiğini -artık- çok iyi anlıyorum. Kitabın konusu resmen günümüzden esinlenme, hatta o kadar ileri bir bakış açısı var ki, kızım Kat şu anda benim -ve tıpkı sizlerin- gibi bir Blogger (!) İnanılması güç ama gerçek. Kızımız bir blogger ve daha da güzeli ise tam bir kitap kurdu.Kitap Blog'u sahibi. Bundan daha güzel bi'şey olabilirim? Bir kitap kurdu olarak böylesine ''ben işte ya!'' diyebileceğim bir karaktere rastlamak kitabı ayrı bir keyifle okuttu.

Ama aslında kitabı bu kadar keyifle okumama sebep olan en etkin faktör (kişi) içinde barındırdığı Öküz karakteridir.  Peki neden ? Öküzlere zaafım mı var benim ? Yok ama işte söz konusu Öküz Daemon olunca işler değişiyor.Adam resmen kazma ya, kitap boyunca deli etti beni. Ha bir duvara konuşuyorsun ha buna, hiç farkı yok yani :) Ama bu kadar öküz olup da nasıl böyle bir karizma konuşuyor bu kitapta, işte bunun da yazarın ehli kurgusunun bir örneği olduğunu söyleyebilirim.

Sadece bu da değil kitapta akıcı bir uslup kullanılması kitabı çok farklı bir fantastik konumuna getiriyor bence. Diğer fantastik kitaplardaki gibi olayı sarpa sardırmadan yalın bir konu üzerinde tutmuş yazar.Bu sayede kitap, farklı anlatımı ve ilginç kurgusu ile bu tam bir MÜKEMMELİYET abidesine dönüşmüş.Bu sıralarda çıkan YA romanlarının çoğu elimde süründüğü için, uzun süredir fantastiklere ara vermiştim. Gerçekten bu kitap ilaç gibi geldi. Dex'ten devamı için hızlı bir atak bekliyorum..

Kitabın konusuna biraz değinecek olursam; ana karakterimiz Katy ve annesi babasının ölümünden üç yıl sonra yeni bir hayat kurmak için Florida'dan ayrılıp sessiz ve küçük bir kasabaya gelirler ama bu kasaba biraz farklı bir kasabadır.
Kat'lerin evin yan tarafındaki ikiz kardeşler yaşamaktadır ve bunlardan kız olan Dee , Katy ile arkadaşlık etmek ister.

Katy, kasabada kimseyi tanımadığı için bu kızla arkadaşlık kurma fikrinden çok hoşlanır ama bir farkla ikiz kardeşi ve Kat'in değimiyle Öküz olan Daemon Kat'ten hiç hoşlanmaz ve kardeşşi ile arkadaşlık etmesine de karşıdır.

Ama Kat bu iki kardeşte bir tuhaflık olduğunu sezinlememye dahası kasabada söylenen bazı dedikoduları duymaya başlayınca, kendisini bir anda fantastik bir dünyanın içinde bulur...



MY RATING:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim.

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS