Ben Böyleyim // Lisa KLEYPAS || Yorum

28 Oca 2013



Lisa KLEYPAS || Ben Böyleyim

Whua! Sugoiii *-*

Bayıldım! Harika bir kitaptı. İşte budur. Uzun bir süredir böyle tek solukta okuduğum kitaplar olmamıştı.Elimdeki kitaba ek olarak Ben Böyleyim'e de bir giriş yapayım dedim ve kitap bitiverdi.Akıcı, çok güzel bir çevirisi olmasının yanı sıra ilk kitap olan O Yaz'ın geçirdiği gibi bir sansür ve çeviri katliamı geçirmemiş. Bu sayede de kitap mükemmel bir şekilde kendini gösteriyor.Tabi birazda konusnu ve karakterleri bakımından diğer kitabına göre kat be kat daha iyi olduğunu da belirtmek isterim.Gelelim yorumuma;

Öncelikle kitabın isminden bahsetmek istiyorum. Çoooo..k beğendim. Yayıncılar orjinal isimlere - bazılarında haklılar- bağlı kalmıyor ve kitabın konusuna uygun ismi kendileri veriyorlar. Birçok okuduğum kitapta özellikle isimlerindeki saçmalıklar canımı çok sıkmıştır ama bazende böyle, nadiren verilen ismin orjinalinden bile daha çok yakıştığı kitaplar olabiliyor. Ben Böyleyim'de işte bu kitaplardan birisi. Kitabın isminin kendisini her paragrafta belli ettiğini söylememe gerek var mı ? O kadar yakışmış ki, okurken ''Evet, Lillian gerçekten böyle birisi..'' dediğim yerler oldu.Marcus deseniz ayrı bir alem. Ama kitabın isminin ikisinide çok güzel bir şekilde açıkladığına inanıyorum.

Okurken çok eğlendim. Her satırı ayrı bir eğlence. Lillian'la Marcus'un sürekli kapışmaları ve birbirlerine çekilmeleri gerçekten eğlenceli bir kitap çıkarmış. Özellikle de Lillian'ın karakteri. Hâlâ aklıma geldikçe gülüyorum. Kızımız bir Amerikalı ve soylu biriyle evlenmek istiyor. Ama kızda bir çene var ki ne sız sorun ne ben anlatayım. Patavatsızlık bunda , inatçılık bunda, dediğim dediklik bunda.. Ee, hâl böyle olunca da kızımla evlenmeye niyetli birini ortalarda görmek ne mümkün (!) Fakat, Lillian bu özelliklerinin yanı sıra birde çok azimli bir kız ve O, İngiliz kurallarına uyacağına İngiliz kurallarını kendisine uyduruyor. Bu karakteriyle de Marcus'un aklını başından alıyor. İlk kitapta sürekli çekişen çiftimiz bu kitapta  zıt kutuplar birbirini çeker sözünün canlı iki örneği oluyorlar.
Yine de , gelgelelim ikiside birbirinden inat olunca ağızdan çıkacak bir ''seni seviyorum'' cümleside imkansız kadar zor bir hâl alıyor. Tabi bununla beraberde komik ve aşk dolu bir kurguyu beraberinde getiriyor...Kendilerine süs bitkileri diyen 4 kızın komik ve bir o kadar da aşk dolu hikâyelerini henüz okumamış varsa , hemen alsın okusun. Bu kitap da bu seri de kaçmaz...

Ben hemen ardına devam kitabı olan Sevgim Sana Ait'e başladım. Açıkcası bu kitabın içinde St. Vincent'ın karakteri o kadar hovarda anlatılmış ki kendi kitabında nasıl birisi çok merak ediyorum.Ve en önemlisi de sessiz Evie'nin hiç de göründüğü gibi olmadığına inanıyorum. Vincent , fena tökezleycek. :D




MY RATING:













 

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS